Psstt.....

~Pesan pada DIRI, jangan t'salah memberi HATI pada insan yg tak sudi, pada insan yg tak mengerti....

kerna sekali kita memberi, selamanya dia di HATI. Sekali kita dilukai, sampai bila2 tetap kita ingati.
Pesan lagi pd diri, hati2lah memberi HATI
sebab ia hanya utk insan yg tahu menghargai betapa tingginya nilai skeping HATI.

HATI & PERASAAN ini hanya utk yg MENYINTAI & MENYAYANGI kita dgn SEIKHLAS HATI

Sunday, September 25, 2011

COupLe?? L.O.V.E??!!

Apa itu cinta??
Assalamualaikum,blog ku..
Yah, hari ini aku nak sentuh sikit bab cintan cintun ni..
Why? Sebabnya soalan seperti ini : 

           " Kau tak ada pakwe ke?" 
         " Kau tak nak cari pasangan ke? takkan nak single je..
           tak bosan ke?"
         " Nak aku cari kan pakwe tak? kau nak yg macam 
           mana yg botak, yg badan tough, tinggi pendek"

Wah wah wahhh...da macam agensi mencari jodoh pulak kengkawan aku ni...
Dear my fellow friend, yg kukasihi, yg ku sayangi sekalian.. bukan nak kata apa lah.. Aku ni malas nak mencari boyfriend...(nk tambah 's' ke? hehe :p).. sebab banyak sangat benda yang perlu aku fikir daripada fikir nak  mengutip mamat yg entah pa pe tu..terjamin sangat ke lelaki tu nak kahwin dengan kita?? Ya, memanglah ada lelaki yang serius tapi tak ramai..lagi baya-baya aku ni.. confirm la semua takat nak suka suka gituu...Hmm, maleh la eden,..lebih baik aku fikir cara aku nak bayar balik pinjaman PTPTN aku ni lagi bagus..daripada fikir nak menjaga hati dia tapi hati aku tak terjaga..itu tak boleh ini tak boleh...semua nak dikongkong..baik tak payah....

Contohnya... (experience member...aku pemerhati jerr :p )
          " U jangan nak keluar malam I tak suka" -Tapi boleh pulak dia ajak g dating malam pagi-pagi buta...
          " Nak keluar gi mana WAJIB roger I" - Derr,.ada juga yg takat nak pergi giant sebelah rumah ni pun kena roger-roger and out...tak ke....... pa pe je la....yg lebih kesian tengah sibuk berbalas sms pastu kekasih ni pergi la toilet sat, boleh pulak pakwe dia mengamuk sebab lambat balas mesej,.. Aduiii, itupun jadi perang dunia ke3 ke??
          " U pakai tudung lagi lawa..lagi pun perempuan kan wajib tutup aurat" -Huii, ini memang lelaki baik ni siap suruh awek dia pakai tudung,..tapi.....kenapa bab bersentuhan tak ada pulak dia nak prihatin? Elok je tangan tu landing kat pinggang awek dia.... Jawapan kawan aku : Normal la tu bila dah couple.. semua couple lover macam tu pegang tangan bila berjalan..(Aku.. Huhh?? pa pe je la...)

Apa reaksi korang kalau Lelaki camni??

Berdasarkan experience kawan aku ni la aku malas nak fikir cintan cintun...Apa pun tak boleh...asyik kena ikut telunjuk orang jer..masa untuk bersendirian pun tak ada..nak enjoy dengan kawan pun burn canggitu.. semuanya asyik berkepit dengan dia je 24 hours! (Boleh bosan tau nggak).. Hari tu pun gaduh dengan member sebab dah janji ni nak keluar sama last2 dia tak dapat ikut sebab nak temankan boyfriend dia yg berkeras nak dia ikut gi mana entah..So, makin lama hubungan kita orang jadi renggang pada hal dulu bukan main kamceng.. tapi nasib baiklah dah ok sekarang walaupun tak serapat dulu.. 

Disebabkan faktor-faktor di atas and yang lain-lain tu aku malas nak berceghita... muktamad aku tak perlu lagi ada boypren2 ni..rimas...sat lagi break up patah hati menangis la 2/3 hari...hui,. tak mau...
buat masa sekarang just focus on my study...Yahh, itu lagi terBaik...

Buat kengkawan aku yang sudah mengikat tali pertunangan and tinggal 1 tahun lebih je nak bernikah after study ni,.Congrats yo! Aku doakan korang bahagia dunia akhirat hingga anak cucu cicit and kekal dengan tunang korang sekarang ni.... (^^)

Lastly,.. terimalah kata-kata puitis yang di hantar oleh kawan aku ni..



CinTa???
Cinta itu ibarat KENTUT,
Dipendam rasa SEKSA, di luah rasa MALU...
Jadi tunjukkanlah 'CINTA' kamu perlahan-lahan
seperti mana kamu melepaskan KENTUT..
Elehh,..macam tak biasa pulakkk... hehehehe (^.~)

2 comments:

  1. Roses, meh aq bg tips2 utk ko dlm love ni.. aq pun x pndai gak nye tp berdasarkan experience lpas.. sblum ko couple tu, ko trg kt dia pe leh wat n pe xleh wat kalu dia couple ngn ko..

    contoh la.. 'jgn kongkong aq n aq x kongkong ko..' hehehehe 'tp kalu ko crik len siap ko..' hahahaha XD

    PS: nnti kte lpas tension sme2 nah cuti sem ni... *_*

    ReplyDelete
  2. Gadis,..ala lau terangkan lepas di tapis dipendek2kn nanti da sebulan couple mesti ada je la nak cari alasannya.. so bek tak payah hahaha..
    bek aq tunggu bakal suami aq tuhh kalo ade la.. :p
    Btw, aq suke cth ko 'jgn kongkong aq n aq x kongkong ko' tp kalu carik lain siap ko' hahaha xleyh blahh dowhh

    ReplyDelete